sobota, 1 czerwca 2013

Olej z pestek malin

Olej z pestek malin zakupiony na stronie biochemia urody.



Używam go od kilku miesięcy i muszę powiedzieć, że na pewno do niego wrócę :-)

Buteleczka ma 15 ml, olej jest naprawdę baaaardzo wydajny :-)

Olej jest płynny, o brunatno żółtym kolorze, czasami faktycznie można natrafić na pesteczkę, z tego względu, że jest to olej surowy, po tłoczeniu na zimno nie jest poddawany filtracji.


Posiada charakterystyczny owocowy zapach, choć ciężko mi powiedzieć, że pachnie to faktycznie maliną ;-) na początku ciężko było mi się przyzwyczaić do zapachu, ale po kilku miesiącach stosowania mogę powiedzieć, że go bardzo lubię ;-)

Nie powoduje on oczywiście zabarwienia naskórka, noł stres :-) 

Olej z pestek malin zaliczany jest to bio-olejów, można o tym więcej poczytać na stronie biochemii urody.

Jeśli chodzi o jego zawartość to na pierwszym miejscu stoi nienasycony kwas tłuszczowy  omega - 6 kwasu linolowego - jeśli chodzi o cerę suchą-  poprawia barierę lipidową naskórka, chroni przed utratą wody. W przypadku cery tłustej i mieszanej (czyli mojej) regulacja pracy gruczołów łojowych, odblokowanie porów i przede wszystkim redukcja zaskórników. 
Kwas alfa- linolenowy omega 3  działa przeciwzapalnie, olej nadaje się do skóry wrażliwej.
Witamina E - słynna witamina młodości działa jako antyoksydant, chroni przed fotostarzeniem.
Wymienić można jeszcze przeciwutleniacze, chroniące nasze DNA.
Olej ten jest naturalnym filtrem przeciwsłonecznym.

Wystarczy już tej teorii ;-)

Co ten olej tan naprawdę robi?

Olej delikatnie natłuszcza skórę i uelastycznia, skóra jest naprawdę bardzo nawilżona i można to zauważyć już po kilku użyciach. 

Ja mam skórę mieszaną i bałam się, że jego tłusta konsystencja nie sprawdzi się u mnie, ale byłam w błędzie, gdyż działa rewelacyjnie. 
Na pierwszym miejscu naprawdę super nawilżenie, wcześniej używałam silnych specyfików, które wysuszyły moją skórę, a olej z pestek malin rewelacyjnie sobie z tym problemem poradził. Skóra jest miła w dotyku.
Dodatkowo zauważyłam rozjaśnienie blizn potrądzikowych co też jest na plus.
Zwęża pory, wygładza, redukuje zaczerwienienia, nie zapycha

Olej używam przed snem, aplikuję na całą twarz i szyję, często mieszam go z kwasem hialuronowym, aby zwiększyć działanie nawilżające i aby ułatwić wnikanie w skórę. Stosuję go także pod oczy, mam naprawdę wrażliwą skórę pod oczami, zaczewienioną, ale olej ten jej nie podrażnia, co więcej łagodzi zaczerwienienia.

Nadaje się także pod makijaż :-)

Ważnym jest żeby przechowywać go w lodówce. 

Naprawdę się z nim zaprzyjaźniłam , na pewno będę używać długoterminowo ;-)


42 komentarze:

  1. hej, używałaś może tego olejku na włosy???

    OdpowiedzUsuń
  2. taaak, czasami na początku wcierałam go w końce, świetne działanie nawilżające, włosy naprawdę się po nim błyszczą, aczkolwiek szkoda mi go używać na włosy, bo jest stosunkowo drogi ;-) na włosy wolę stosować kokosowy, tańszy a też dobrze nawilża, radzi sobie nawet z najbardziej przesuszonymi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam ten olej z e-naturalnie. bardzo dobry, ale nie ulubiony. niezbyt pięknie pachnie.

    ps. nie wiem czy wiesz, ale masz włączoną weryfikacje obrazkową w komentarzach. trochę to wkurzające :) jeśli zechcesz to możesz zmienić w ustawieniach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam z pestek truskawek wlasnie go testuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie na poczatku bylo trudno przyzwyczaic sie do zapachu, ale teraz lubie, chociaz odstawiam maliny na bok na rzecz khadi, totalnie sie uzalezniam :D

    Rossnett, daj znac jak przetestujesz, bo tez sie na niego szykuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem ciekawa jaki filtr słoneczny ma dokładnie olej z malin bo dużo pisze się o tym, że ma ale nigdzie nie znalazłam konkretnej informacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej:) olej z pestek malin ma filtr pomiedzy 30-50 SPF, a wiec naprawde swietna ochrona :) robi sie cieplo wiec na pewno bedzie goscil na mojej twarzy czesciej :)

      Usuń
  7. Używam go głównie latem ze względu na jego właściwości ochronne przed słońcem.
    Przygotowuję z nim mgiełkę ochronną do włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz może na swoim blogu receptę?:) brzmi ciekawie :)

      Usuń
  8. Uwielbiam ten olej i jego zapch. Używam go + olej arganowy oczywiście. Skóra jest po nim gładka i sprężysta. Kupuję go nie pierwszy raz w sprawdzonym sklepie. Warto tam zajrzeć, mają dożo fajnych produktów. Dla zainteresowanych stronka sklepu http://naturadlapiekna.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawi mnie ten olejek, jeszcze takiego nie miałam ,to prawda że ma taki filtr od 30 wzwyż?

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam tego bloga, jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  12. warto było zajrzec na tego bloga

    OdpowiedzUsuń
  13. Napisałabym, że fajny wpis, ale tego nie zrobię, bo ten wpis to prawdziwa petarda!

    OdpowiedzUsuń
  14. Udało się Ci się wszystko naprawdę dobrze opisać

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi nie przeszkadza zapach tego olejku

    OdpowiedzUsuń
  16. Genialny jest ten olejek, mi się bardzo dobrze sprawdza

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja testowałam z pestek z truskawek. Też serdecznie polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. Podrzuciłem wpis żonie i sama postanowiła spróbować, faktycznie zapach jest nietypowy. Odnośnie działania na skórze, mówiła, że sprawdza się naprawdę przyzwoicie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jako miłośniczka malin jestem ciekawa zapachu, pierwszy raz spotykam się z takim olejkiem i chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Temat jak najbardziej do wypróbowania! Super wpis.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastyczny pomysł, o tym jeszcze nie słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam ten olej! Stosuję go regularnie i widzę naprawdę duże efekty 💓

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy taki olejek, sama chętnie bym to sprawdziła :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten olej świetnie sprawdza się w przypadku skóry suchej i wrażliwej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Stosuję ten olej od jakiegoś czasu i też zauważyłam u siebie rozjaśnienie blizn potrądzikowych

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten olej jest niezastąpiony ❤

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy ktoś posiada może formułę/przepis na taki olejek? :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mega ciekawe, muszę sama spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam próbować takich rzeczy, od razu sobie zapisuje. Super post :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Ktoś już chyba wspominał powyżej o olejku z pestkami truskawek, bardzo polecam swoją drogą :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kiedyś regularnie go używałam i rzeczywiście bardzo fajnie działał. Muszę do tego wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Coś, co z pewnością wypróbuję. Oby więcej takich treści :D !

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny temat, zaciekawiłaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń